Oppskrifter

Blondesokker

Blondesokker

Inspirert av havskum-mønsteret.

Alle størrelser

Pinner og garn som passer til pinne 3-3,5

Garnforslag: Fame (paljettgarn), Sisu, Babyull, Silja, Nordlysgarn

Forkortelser:

r = rett

vr = vrang

K = kast

 

Oppskrift:

Legg opp 55 m på doble pinner, fordel de på 4 pinner slik: 11-11-11-22 m

Strikk havskum slik:

1. 1 omgang rett

2. 1 omgang vrang

3. 1 omgang rett

4. Strikk slik:

2 x 2 m rett sammen, 1 kast (K), 1 rett (r), 1 K, 1 r, 1K, 1 r, 1 K, 2 x 2 m vridd rett sammen. Fortsett slik omgangen ut. (= 5 rapporter på mønster, hver rapport = 11 m)

5. Gjenta fra 1-4, 5 ganger.

6. 1 omgang rett

7. 1 omgang vrang (brettekant)

8. 1 omgang rett

9. Fell slik:

2 m rett sammen, 2 m rett, 2 m rett sammen, 3 m rett, 2 m vridd rett sammen,

10 1 omgang vrang

11. 1 omgang rett

12-13. Strikkes rett. Bytt garn hvis ønskelig, og øk/fell til antall masker du skal ha på sokken.

14. Snu arbeidet med vrangen ut, og strikk videre ønsket legg på sokken, jeg bruker 1r,1 vr.

Fortsett til du har strikket en ferdig sokk, og gjør det samme på nr to :-)

 

Her er link til fin oppskrift på sokker:

http://media.jarbo.se/patterns/pdf/8-07_n_low.pdf

Lykke til Kul

Skriv en kommentar: (Klikk her)

123hjemmeside.no
Antall tegn tilbake: 160
OK Sender...
Se alle kommentarer

| Svar

Nyeste kommentarer

14.04 | 21:02

Du har mye fint på sidene dine. Såg en genser som du kalte for Mørketids genser. Er intresert å få kjøpe mønster på den vist du har

...
20.03 | 16:44

RAGNHILD, vennligst kontakt meg på epost greberg2@gmail.com eller via pm på Facebook, så kan vi bli enige
Jeg får ikke kontaktet deg direkte her, beklager

...
20.03 | 16:10

Hei ,har ei strikka barnebunad som skal broderest på,er det noe du gjør? Nede rundt på hele er det grønne strikka inn resten skal broderest med maskesting.

...
16.10 | 09:30

Hei Anders, jeg fant mønsteret til logoen på nettet et sted, hvis du googler det så finner du sikkert :) Ellers har jeg ingen oppskrift på selve genseren.

...
Du liker denne siden
Hei!
Prøv å lage din egen hjemmeside som jeg.
Det er enkelt, og du kan prøve det helt gratis.
ANNONSE